Sunday, June 9, 2013

See roosa muutub ahjus veri-punaseks(loodetavasti)
Ma olen vist peast veidi põrunud või olen lausa pärishull. Täna õhtul, poolikul on minu jaoks iga pilt, iga vaade ilus ja nauditav. Kõik sai vast alguse, kui läbipaistva klasuurise pintsliga üle kriitvalge savikolba tõmbasin ja selle järel jooksev märg joon kiirelt ära kuivas, jättes järele vaid suhkruselt sätendava ,pulbrise, kuivanud riba, mis nii söödav välja nägi. Külalistemaja juurest kodu poole kõndides veel järgnevad tavalised pildid, mis muidu mingit emotsiooni ei paku : Looma näoga koer, kett, hunnik mänd-punakaid laudu kollase kareda poolega. Puiesteel kõndides valge aiavärav erinevate varjundite ja varjudega rohelised pöösad, puud.  Jalgade all krõbises räpane kulund liiv, tee aukudesse olid kuhjunud päikese-kollaseks kuivanud kõrred, mis segunenud pruunikate oksajuppidega ja mille vahel karvaseid ja siledaid kilbiga ja kilbita putukaid sibamas võis näha. Kõige võimsam pilt päeva jooksul oli vast ülesse vaadates taevas halliksinised, päris taevasinise taustal hõljuvad massiivsed kogud, mille vahelt roosa, lillaka ja valguse segu oranš kiirtena välja trügis. See pold muidugi see, mis selle pildi nii võimsaks tegi. Asi oli hoopis kontrastis, sest kogu selle võimsuse taustal lendles üks must-valge samet-sile pääsuke. See oli mu jaoks igatahes küllalt ilus, et jätta varju helesinine korund värviga kuuri uks, mille vahelt koledalt ilus, lõmmis õllepurk välja paistis.
Mul pole aimugi, mis täpsemalt need pildid mu jaoks kõik nii imetletavaks tegi. Võibolla see,et ma ennast täna õhtul nii tühjana tunnen, või päike, mis kõigele ühtlaselt punaka tooni andis.
See pole ainus asi, mis mul täna mõttes on olnud ja ainult see, kes suutis kõik need kirjeldused läbi lugeda jõuab ühe järgmise suurema mõtteni, mida peas arutlesin kuumuses, naiivseid, lolle, kasvatamatuid lapsi hobuse peal talutades. Kusjuures vahepeal olin sunnitud ka nende veel lollimate ja naiivsemate vanemate lolli jura kuulama.
Niisis, nüüd mõtte juurde. Ma mõtlesin, et inimesed loevad osad nii raskelt ja ei suuda teksti üldse hoomata.

No comments:

Post a Comment